Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Wydział Spraw Obywatelskich i Społecznych wykonuje zadania własne dotyczące w szczególności:
współpracy z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Pile w zakresie posiadanego mienia i realizowanych zadań oraz sprawowania kontroli;
realizowania zadań wynikających z ustawy o ochotniczych strażach pożarnych, będących w kompetencji wydziału;
prowadzenia spraw związanych z organizacją prac społecznie użytecznych;
koordynowania zadań z zakresu ochrony zdrowia oraz opieki społecznej i profilaktyki uzależnień w zakresie zadań Miasta;
organizacji konkursów zlecających realizację zadań własnych Miasta organizacjom pozarządowym na zadania z zakresu ochrony zdrowia oraz przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym i pomocy społecznej, w tym:
powoływanie komisji konkursowych do oceny ofert,
przekazywanie środków finansowych na realizację zadań,
rozliczanie dotacji;
współpracy z instytucjami i organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz integracji lokalnej społeczności oraz na rzecz osób starszych i z niepełnosprawnościami;
realizacji projektów i programów ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb do osób starszych bądź osób z niepełnosprawnościami;
koordynowania zadań związanych z działaniem spółdzielni socjalnych, których Gmina Piła jest członkiem;
przeprowadzania procedury repatriacyjnej;
współpracy z Wydziałem Gospodarki Nieruchomościami w zakresie przygotowania niezbędnych danych do sporządzenia informacji o stanie mienia komunalnego;
sporządzanie opisowych sprawozdań z wykonania budżetu z zakresu działania wydziału.
W zakresie zadań zleconych wydział odpowiedzialny jest w szczególności za:
realizowanie zadań wynikających z ustawy o ewidencji ludności;
realizowanie zadań wynikających z ustawy o dowodach osobistych;
realizowanie zadań wynikających z Kodeksu wyborczego;
aktualizację Centralnego Rejestru Wyborców;
realizowanie zadań wynikających z ustawy o obronie ojczyzny, w tym:
prowadzenie spraw związanych z rejestracją osób nią objętych,
prowadzenie spraw związanych z kwalifikacją wojskową,
prowadzenie spraw związanych z nakładaniem obowiązku świadczeń osobistych i świadczeń rzeczowych na rzecz obrony,
opracowywanie planów świadczeń osobistych i rzeczowych,
oględziny środków transportowych,
prowadzenie dokumentacji związanej z doręczaniem kart powołania w trybie akcji kurierskiej;
realizowanie zadań wynikających z ustawy o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań;
realizowanie zadań gminy z zakresu ustawy o świadczeniach rodzinnych;
realizowanie przez gminę zadań wynikających z ustawy o Karcie Dużej Rodziny.
Przy wydziale działa Pełnomocnik do spraw rodziny, seniorów i osób z niepełnosprawnością (PRSN) oraz koordynator do spraw dostępności informacyjnokomunikacyjnej (KD1).