Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Wydział Administracyjny wykonuje zadania dotyczące w szczególności:
organizowania wg odrębnego trybu czasu pracy pracowników obsługi;
zapewnienia prawidłowych warunków pracy;
zabezpieczenia materiałów biurowych i sprzętu niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania urzędu;
ewidencjonowania pozostałych środków trwałych i książek fachowych w użytkowaniu;
spraw socjalnych pracowników, w tym prowadzenia zbiorów dokumentów Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (w szczególności w zakresie wydatkowania środków funduszu);
wykonywania czynności obsługi w związku z organizowaniem sesji, narad, itp.;
zapewnienia technicznych warunków ochrony obiektu urzędu;
prowadzenia dokumentacji środków transportowych i prywatnych do celów służbowych;
zapewnienia warunków funkcjonowania jednostek pomocniczych miasta;
rozliczania jednostek pomocniczych miasta z budżetem;
prowadzenia dokumentacji zużycia materiałów budowlanych zakupionych na potrzeby remontów bieżących;
współpracy z Wydziałem Gospodarki Nieruchomościami w zakresie przygotowania niezbędnych danych do sporządzenia informacji o stanie mienia komunalnego;
realizowaniu zadań związanych z podejmowaniem i prowadzeniem postępowań spadkowych w stosunku do których istnieje prawdopodobieństwo nabycia spadku przez Gminę Piła oraz przyjęciem spadku wykonywanych w Urzędzie Miasta Piły, zgodnie z postanowieniami odrębnego zarządzenia;
prowadzenia indywidualnych kart wyposażenia pracowników (odzież ochronna, narzędzia);
prenumeraty prasy, a także zakup książek fachowych dla potrzeb urzędu;
obsługi tablicy obwieszczeń własnych;
przyjmowania i wywieszania pism sądowych i obwieszczeń.
Zespół Informatyków (ADI)
Zespół Informatyków wykonuje zadania polegające w szczególności na:
administrowaniu platformami systemowymi oraz oprogramowaniem systemowo–narzędziowym posadowionym na serwerach oraz stacjach roboczych eksploatowanych w Urzędzie Miasta Piły;
utrzymaniu i rozwoju Zintegrowanego Systemu Informatycznego Wspomagającego Zarządzanie Miastem OTAGO oraz oprogramowania dopuszczonego do użytkowania w Urzędzie na podstawie odrębnego zarządzenia kierownika Urzędu Miasta Piły;
administrowaniu serwerami baz danych;
gospodarowaniu sprzętem komputerowym i oprogramowaniem;
utrzymaniu i rozwoju infrastruktury lokalnej sieci komputerowej LAN oraz sprzętu komputerowego;
zarządzaniu domeną urzędu oraz kontami użytkowników;
administrowaniu stroną internetową urzędu oraz pocztą elektroniczną w zakresie obsługi technicznej (informatycznej) oraz współpracy z kontrahentami świadczącymi usługi hostingowe;
zapewnieniu ciągłości działania systemów informatycznych;
zapewnieniu bezpieczeństwa pracy systemów informatycznych oraz przetwarzanych danych osobowych, w tym opracowanie projektu przedmiotowej dokumentacji we współpracy z inspektorem ochrony danych;
przygotowywaniu komputerowych stanowisk pracy oraz realizacji szkoleń stanowiskowych;
inicjowaniu działań polegających na wdrażaniu nowych technologii informatycznych;
współpracy z podmiotami zewnętrznymi, producentami oprogramowania, serwisami sprzętu komputerowego oraz serwisami autorskimi w zakresie diagnostyki i rozwiązywania błędów zidentyfikowanych w oprogramowaniu eksploatowanym przez urząd, a także napraw sprzętu komputerowego;
realizacji zakupów niezbędnego sprzętu komputerowego, akcesoriów komputerowych, materiałów eksploatacyjnych i oprogramowania;
monitorowaniu ruchu sieciowego oraz działań użytkowników systemów informatycznych w zakresie bezpieczeństwa systemów informatycznych;
obsłudze informatycznej obrad sesji Rady Miasta Piły;
administrowanie Biuletynem Informacji Publicznej oraz wspomaganie komórek organizacyjnych w zakresie publikacji wytworzonych informacji na podstawie odrębnego zarządzenia kierownika Urzędu Miasta Piły.
Zespołem Informatyków kieruje zastępca dyrektora wydziału.
Archiwum Zakładowe (ADA)
Archiwum Zakładowe gromadzące materiały archiwalne kategorii A i dokumentację niearchiwalną kategorii B wykonuje zadania polegające w szczególności na:
przechowywanie i zabezpieczanie dokumentacji wytworzonej w Urzędzie;
prowadzenie ewidencji przechowywanej dokumentacji;
inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej, której termin przechowywania upłynął i przekazywanie jej na makulaturę lub zniszczenie, po uzyskaniu zgody archiwum państwowego;
udostępnianie przechowywanej dokumentacji oraz prowadzenie ewidencji udostępnień, w tym wypożyczeń;
współdziałanie z komórkami organizacyjnymi w zakresie archiwizowania i przekazywania dokumentacji;
przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwum państwowego.
Kancelaria Główna Urzędu (ADK)
Do zadań Kancelarii Głównej Urzędu należą czynności kancelaryjne związane z obiegiem dokumentów, a w szczególności:
przyjmowanie, rozdzielanie i odbieranie korespondencji kierowanej do urzędu i prezydenta;
rejestrowanie w Elektronicznym Obiegu Dokumentów Miasta Piły (EODMP) korespondencji przychodzącej i wychodzącej;
rozdzielanie korespondencji i przekazywanie jej do odpowiednich komórek organizacyjnych urzędu;
wysyłanie korespondencji zwykłej i specjalnej, w tym za pośrednictwem gońców;
obsługa składu chronologicznego, a w tym:
weryfikacja kompletności przekazanej do składu chronologicznego korespondencji, poprzez porównywanie dokumentacji papierowej z jej odwzorowaniami cyfrowymi i przyjęcie kompletnej dokumentacji na stan składu chronologicznego,
chronologiczne układanie korespondencji,
wypożyczanie i/lub wycofywanie dokumentów ze składu chronologicznego,
przekazywanie dokumentacji do Archiwum Zakładowego;
organizowanie wg odrębnego trybu czasu pracy zespołu gońców i rozliczanie efektywności pracy tych pracowników.
Pracami kancelarii kieruje kierownik podległy służbowo dyrektorowi wydziału.
Przy wydziale działają Administrator Bezpieczeństwa Systemów Informatycznych (ABSI) i Koordynator czynności kancelaryjnych.
W strukturze organizacyjnej wydziału działa Biuro Obsługi Klienta udzielające kompleksowych informacji interesantom w sprawach dotyczących zadań miasta i urzędu oraz Zespół Pracowników Obsługi zapewniający utrzymanie budynku urzędu, pomieszczeń wykorzystywanych przez pracowników i świadczący usługi transportowe na rzecz urzędu.
Przy wydziale działają koordynatorzy do spraw dostępności architektonicznej (KD2) i cyfrowej (KD3).