Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Przyjmuje mieszkańców: poniedziałek od 1200 do 1600
Prezydent jako kierownik urzędu wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego wobec pracowników urzędu oraz kierowników miejskich jednostek organizacyjnych.
Prezydent kieruje pracą urzędu przy pomocy dwóch zastępców prezydenta oraz sekretarza i skarbnika.
Prezydent udziela upoważnienia swoim zastępcom i innym pracownikom zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Prezydent wykonuje określone przepisami prawa zadania i kompetencje organu wykonawczego miasta i kierownika urzędu, do których w szczególności należy:
realizacja założeń polityki społeczno–gospodarczej miasta;
realizacja budżetu miasta;
przygotowywanie projektów uchwał rady miasta;
określanie sposobu wykonywania uchwał;
gospodarowanie mieniem komunalnym;
reprezentowanie miasta Piły na zewnątrz;
wydawanie decyzji administracyjnych i nadzorowanie wydawania takich decyzji przez podległych pracowników posiadających upoważnienia prezydenta;
udzielanie pracownikom upoważnień do wydawania decyzji administracyjnych;
udzielanie kierownikom miejskich jednostek organizacyjnych pełnomocnictw do zarządzania mieniem gminnym będącym w ich posiadaniu;
prowadzenie polityki kadrowej urzędu;
zatrudnianie i zwalnianie kierowników miejskich jednostek organizacyjnych;
kierowanie i koordynowanie przedsięwzięciami z zakresu obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego i spraw obronnych;
prowadzenie działalności kontrolnej zewnętrznej i wewnętrznej;
nadzór nad całością zadań dotyczących zamówień publicznych;
rozpatrywanie skarg i wniosków obywateli oraz petycji;
kierowanie bieżącymi sprawami miasta;
wykonywanie innych zadań przewidzianych odrębnymi przepisami;
zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej;
rozstrzyganie sporów kompetencyjnych pomiędzy komórkami organizacyjnymi urzędu;
wyznaczenie wiodącej komórki organizacyjnej, w przypadku konieczności załatwienia sprawy przez więcej niż jedną komórkę;
zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy przy odpowiednim wykorzystaniu osiągnięć nauki i techniki;
prowadzenie w postaci elektronicznej zbioru aktów prawa miejscowego stanowionych przez gminę.
Prezydentowi bezpośrednio podlegają:
zastępcy prezydenta;
sekretarz;
skarbnik;
dyrektor Gabinetu Prezydenta;
dyrektor Biura Rady Miasta;
dyrektor Biura Nadzoru Właścicielskiego;
dyrektor Biura Zamówień Publicznych;
Audytor wewnętrzny;
Zespół Radców Prawnych;
Służba BHP;
komendant Straży Miejskiej w zakresie zadań dotyczących zarządzania kryzysowego;
Administrator Bezpieczeństwa Systemów Informatycznych;
Inspektor ochrony danych;
Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych;
Pełnomocnik ds. wdrożenia zarządzania ryzykiem;
Pełnomocnik ds. rodziny, seniorów i osób z niepełnosprawnością;
Koordynator ds. funkcjonowania kontroli zarządczej;