Urząd Miasta Piły zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Piły.
Data publikacji strony internetowej: 2022-06-09
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-06-09
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści wymienione poniżej są niedostępne z następujących powodów:
Stosownie do art. 3 ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, niedostępne są pliki:
Oświadczenie sporządzono dnia: 2022-06-09
Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 2022-06-09
Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2023-03-31
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Wszelkie problemy związane z dostępnością niniejszej strony internetowej należy zgłaszać Koordynatorowi do spraw dostępności – Pani Justynie Dziubie, za pomocą następujących kanałów komunikacyjnych:
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej oraz ich elementów niedostępnych cyfrowo. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji, itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich .
Urząd Miasta Piły mieści się w budynku zlokalizowanym przy placu Staszica 10, 64-920 Piła. Jest to budynek 4 kondygnacyjny.
Komunikacja zewnętrzna – szerokość dojść , dojazdu do budynku nie budzi zastrzeżeń, Do budynku najłatwiej dotrzeć od strony ul. Piłsudskiego i Witaszka oraz Zygmunta Starego i 14 Lutego. W tych okolicach znajdują się przystanki autobusowe komunikacji miejskiej. Dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim nie powinno być problemów z dojazdem do Urzędu. Ulice o nawierzchni asfaltowej a chodniki wykonane z płyt chodnikowych lub polbruku. Przy przejściach dla pieszych obniżone krawężniki.
Przed budynkiem wyznaczone są miejsca parkingowe w tym 2 dla osób z niepełnosprawnościami przyjeżdżających pojazdem mechanicznym.
Do budynku prowadzą dwa wejścia. Do wejścia głównego prowadzą 3 stopnie schodowe i spocznik. Po lewej stronie znajduje się podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową poruszających się na wózku. Wejście główne wyposażone jest w drzwi automatyczne, rozsuwane na boki, wzbudzane na detektor ruchu.
Do wejścia bocznego prowadzą 3 stopnie schodowe ze spocznikiem a wewnątrz 6 stopni.
Za drzwiami głównymi znajduje się strefa wejściowa (wiatrołap) o powierzchni 6 m2 a następnie drugie drzwi, również automatyczne rozsuwane na boki wzbudzane na detektor ruchu.
Na wprost wejścia usytuowany jest punk informacyjny obsługiwany przez pracownika Urzędu, który udziela informacji w sprawie możliwości załatwienia konkretnej sprawy i kieruje interesanta do merytorycznego wydziału. Informacji udziela również dyżurny Straży Miejskiej, który dyżuruje w pomieszczeniu po lewej stronie od wejścia.
Po lewej stronie znajdują się również pomieszczenia biurowe do których wchodzi się po 4 stopniach schodowych i spocznikiem.
Także po lewej stronie znajduje się podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową poruszających się na wózku. Osoba poruszająca się na wózku ma swobodny dostęp do windy, która znajduje się na wprost wejścia do budynku oraz do Sali Obsługi Interesanta, która znajduje się po prawej stronie od wejścia.
Winda z drzwiami automatycznymi wyposażona w przyciski w języku Braill’a oraz komunikaty głosowe.
Na piętra prowadzi klatka schodowa ze spocznikami na półpiętrach, po obu stronach zamontowane poręcze. Poszczególne kondygnacje podzielone są na hol, skrzydło lewe, skrzydło prawe. Szerokość korytarzy na piętrach wynosi ok 2,3 m. Dostęp do III piętra możliwy jest bocznymi klatkami schodowymi lub co wskazane dla wszystkich interesantów windą, zwłaszcza dla osób z niepełnosprawnościami. Kolorystyka ciągów komunikacyjnych z zachowaniem zasady kontrastu dla osób z upośledzeniem wzroku, (posadzki znacznie ciemniejsze niż powierzchnia ścian). Dostęp do wszystkich pomieszczeń jest zapewniony osobom poruszającym się na wózku.
Na każdej kondygnacji znajdują się po dwie toalety damskie i dwie męskie. Toalety przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami znajdują się na parterze w SOI oraz w lewym skrzydle budynku. Ponadto na parterze budynku znajduje się przewijak oraz kącik zabaw dla dzieci.
Oświetlenie jest równomierne w obrębie całego obiektu.
Obecnie w budynku jest tablica informacyjna z rozkładem wydziałów, numerami pomieszczeń biurowych. Aktualne komunikaty i bieżące informacje są również wyświetlane na monitorze telewizyjnym. Ponadto informacji udziela pracownik w punkcie informacyjnym oraz dyżurny Straży Miejskiej.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Brajll’a poza windą osobową, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma systemów naprowadzających dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Do budynku i wszystkich pomieszczeń biurowych można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Punkt Obsługi Interesantów znajduje się w siedzibie Pilskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego w biurowcu przy ulicy Dąbrowskiego 8 na parterze, wejście A lokal 7. Prowadzi do niego ulica z wydzielonym chodnikiem wykonanym z kostki brukowej. Biurowiec jest budynkiem dziewięcio kondygnacyjnym. Wewnątrz budynku znajduje się winda. Budynek jest przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Do budynku można dotrzeć również od strony parkingu o nawierzchni z kostki brukowej. Przed budynkiem są wyznaczone miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami. Do budynku prowadzą 3 wejścia, jednocześnie będące wyjściami ewakuacyjnymi. Do Punktu Obsługi Interesantów można się dostać wejściem A. Przy wejściu znajduje się podjazd dla osób z niepełnosprawnościami. Wejścia A i C do biurowca dostosowane są dla osób z niepełnosprawnościami - podjazd, zamontowane automatyczne drzwi rozsuwane. Kolorystyka ciągów komunikacyjnych z zachowaniem zasady kontrastu dla osób z upośledzeniem wzroku (posadzki znacznie ciemniejsze niż powierzchnia ścian). Oświetlenie jest równomierne w obrębie całego obiektu. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Brajll’a, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma systemów naprowadzających dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Do budynku i wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Siedziba Straży Miejskiej w Pile znajduje się na II piętrze budynku Dworca Głównego PKP, przy ul. Zygmunta Starego 1. Do budynku Dworca Głównego, w tym do siedziby Straży Miejskiej w Pile można dojść od strony ul. Zygmunta Starego. Pośrodku schodów prowadzących z holu dworca do tunelu oraz schodów przy wejściu głównym od strony przydworcowego parkingu zamontowano podwójne poręcze – przyciski wind posiadają oznakowania dotykowe ułatwiające samodzielne korzystanie z nich osobom z dysfunkcją wzroku oraz sygnalizację dźwiękową (zapowiedzi). Szklane drzwi na głównych trasach oraz wzdłuż głównych tras, po których przemieszczają się osoby (za wyjątkiem kabiny windy), oznaczono dwoma kontrastującymi pasami, co umożliwia osobom z deficytem wzroku rozpoznanie przeszkody. Na całej swojej długości trasa wolna od przeszkód posiada ścieżkę dotykową. Dodatkowo wewnątrz budynku dworca zastosowano tyflograficzne tablice informacyjne, zawierające oznaczenia pismem Braille’a. Do budynku Dworca Głównego można również dostać się od strony dużego parkingu, do którego wjazd znajduje się od strony ul. Zygmunta Starego, w pobliżu wiaduktu. Na terenie parkingu, w odległości kilku metrów od budynku znajdują się cztery oznakowane miejsca parkingowe dla pojazdów przewożących osoby z niepełnosprawnościami.
W Urzędzie Miasta Piły można skorzystać z bezpłatnej pomocy tłumacza migowego lub tłumacza-przewodnika po uprzednim umówieniu się z 3-dniowym wyprzedzeniem pod numerem telefonu 67 210 42 37 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem pomoc_tlumacza@um.pila.pl .
W celu uzyskania pełnej informacji o uprawnieniach osób z dysfunkcją narządu wzroku i słuchu kliknij tutaj .
Pracownicy Urzędu Miasta Piły dokładają wszelkich starań, aby zapewnić wysoki poziom dostępności cyfrowej udostępnianych na stronie internetowej materiałów, jeśli jednak mają Państwo propozycje, które ułatwią korzystanie z serwisu internetowego osobom z niepełnosprawnościami, prosimy o kontakt za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem dostepnosc@um.pila.pl .