Urząd Miasta Piły Plac Staszica 10 64-920 Piła |
Sprawa prowadzona przez Wydział Podatków i Opłat Lokalnych KARTA USŁUG nr POL/5 |
Podstawa prawna:
Wymagane dokumenty:
Informacja/korekta informacji o lasach IL-1 z załącznikami (stanowi załącznik).
Dla zdarzeń mających miejsce przed 1 lipca 2019r. należy stosować formularze określone odpowiednimi uchwałami Rady Miasta Piły.
Opłaty:
Nie pobiera się.
Miejsce złożenia dokumentów:
Kancelaria Główna Urzędu Miasta Piły, parter, pok. 7A.
Godziny pracy:
poniedziałek – piątek 730 – 1530
Miejsce załatwienia sprawy:
Wydział Podatków i Opłat Lokalnych, parter, pok. nr 18 i 5.
Kontakt:
tel. 67 210 42 89, 67 210 42 90, 67 35 28 419, 67 35 28 423, 668 238 369
Termin załatwienia sprawy:
Bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie od wydanej decyzji podatkowej w terminie 14 dni od daty jej doręczenia kierowane za pośrednictwem Prezydenta Miasta Piły do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Pile.
Inne informacje:
Przedmiotowe postępowanie dotyczy osób fizycznych będących właścicielami lasów, posiadaczami samoistnymi lasów, użytkownikami wieczystymi lasów, posiadaczami lasów, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego.
Osoby fizyczne są obowiązane złożyć organowi podatkowemu właściwemu ze względu na miejsce położenia lasu, informacje o lasach, sporządzone na formularzu według ustalonego wzoru, w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie albo wygaśnięcie obowiązku w podatku leśnym lub o zaistnieniu zmian mających wpływ na wysokość opodatkowania.
Strona może działać przez pełnomocnika, chyba że charakter czynności wymaga jej osobistego działania. Pełnomocnikiem może być osoba fizyczna mająca pełną zdolność do czynności prawnych, zaś pełnomocnictwo winno być udzielone na piśmie, w formie dokumentu elektronicznego lub zgłoszone ustnie do protokołu. Pełnomocnik dołącza do akt oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa (adwokat, radca prawny a także doradca podatkowy mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego im pełnomocnictwa). Złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa albo jego odpisu, wypisu lub kopii podlega opłacie skarbowej w kwocie 17 zł (za wyjątkiem gdy pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu); W myśl art. 80 a Ordynacji podatkowej deklaracja może być podpisana także przez pełnomocnika podatnika, pełnomocnictwo do podpisywania deklaracji oraz zawiadomienie o jego odwołaniu składa się organowi podatkowemu.
* wzory pełnomocnictw określone zostały Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2015 r. w sprawie wzorów pełnomocnictwa szczególnego i pełnomocnictwa do doręczeń oraz wzorów zawiadomienia o zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu tych pełnomocnictw (Dz.U. z 2018 r,, poz.974) , Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 21 czerwca 2016 r. w sprawie wzoru pełnomocnictwa ogólnego i wzoru zawiadomienia o zmianie, odwołaniu lub wypowiedzeniu tego pełnomocnictwa (Dz.U. z 2018 r., poz. 519) oraz Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 29 grudnia 2015 r. w sprawie wzorów pełnomocnictw do podpisywania deklaracji oraz wzorów zawiadomień o zmianie lub odwołaniu tych pełnomocnictw (Dz.U. z 2018 r., poz. 562).